onsdag 23 december 2009

Sushi

Igår så lämnade jag och Erica Stöten för att fira jul hemma i Dalarnas hjärta,Falun.
Turen tog lång tid och efter 3 timmar hade vi inte kommit längre än julklapps handling på Sälfjällstorget.

Men vi kom hem i alla fall och jag blev så sjukt sugen på sushi, så jag åkte direkt till Ica för att kolla om dom hade någon kvar. Men det var slut så jag fick nästan panik innan jag kom på att man kunde göra sin egen.

Så jag plockade ett start kit och lite fisk sen åkte vi hem och satte igång.

Så här gör man.


Sushi meal kit=bra skit


Koka riset och lägg ut sjögräset på
bambu mattan och sedan fördelar du
riset över plattan.



Lägg på fisken och dom grönsakerna du vill ha.



Rulla ihop det med hjälp av mattan eller händerna
mattan är komplicerad så jag tog med händerna.


Ta en vass kniv och skär ca 1 cm skivor.
Men har man ingen vass kniv blir det som för mig


Tillslut blev det mkt mkt bra och smakade
faktiskt gott..


Så nu ska jag köpa med mig en massa ris och saker så jag kan göra sushi uppe i Stöten.

Ha det bra och god jul

5 kommentarer:

  1. Kan inte du börja massimportera sådant där till Stöten? Abstinensen är stor...

    SvaraRadera
  2. Det såg gott ut, är guldfisken kvar i stöten eller...

    SvaraRadera
  3. fan va soft du är kung, vi måste prova nångång att göra sushi !

    SvaraRadera
  4. Var är leendet? Man ska ha roligt när man lagar mat :)

    SvaraRadera
  5. Kul att göra egen sushi!

    SvaraRadera