onsdag 13 januari 2010

Tankar om parken!

Nu har jag hunnit åkt parken 2 dagar och det börjar kännas bättre nu!

Första svarta hoppet:
Det är hoppet jag gillar bäst, antagligen det största och mest välbyggda hopp genom historien.
En bra kick med bra flyt igenom hela och ingen snärt på slutet. Landningen är bra då den är brant och ganska lång vilket minskar skaderisken i hoppet.

Andra svarta hoppet:
Också ganska bra hopp med en brant och skön kick, landningen är lite kort och flack vilket gör det svårt att landa mjukt och bra i längd..Man får vara prova många gånger så man vet farten exakt annars kan det gå illa. Men när man hoppat in sig i det funkar det bra!

Tredje svarta hoppet:
Ungefär som Andra men lite svårare att tajma landningen,blir många plattar där.

Hajfenan och kullen:
Kullen gillar jag sjukt mkt till butters. Hajfenan förstår jag mig inte riktigt på.

Fjärde svarta hoppet:
Bra lutning på kick och landning så man flyger skönt, inte så högt men det är underbart.

Railsen och boxarna:
Det bästa man kan få ut av dom boxarna som finns. En downrail, rainbowbox,up box, flat down box, flat box, shoot out stock, c-box och en c rail som inte sitter uppe. Allt är mkt bra byggt och placeringen är ultimat.


Kan lätt säga att det är den bästa parken stöten har haft, Wille och Anders på Snowparkconsulting vet verkligen vad dom gör, bra jobbat!
Och även Pistmaskins förarna som håller parken i bra skicka och alla andra som målar kickar och shapar gör ett jätte bra jobb, fortsätt så!

Var det något som var krångligt så fråga bara så ska jag försöka förklara.

Kommer även en film i dagarna från Parken!

Stay tuned

9 kommentarer:

  1. Sjukt bra att du rapporterar!
    Jag skulle också gärna göra det, men parken är strax utanför mitt kompetensområde ;)
    Ser fram emot film!

    SvaraRadera
  2. ser fram emot klippen med double D!

    SvaraRadera
  3. Kan vara bästa inlägget under säsongen! Hade varit kul om du kunde förklara skillnaden mellan t.ex. flat box och up box. Var gränsen går om man säger så, finns det några mått eller så som är riktlinjer?

    SvaraRadera
  4. Bra med betyg på hoppen! :)

    SvaraRadera
  5. Låter som att det har blivit riktigt bra. Om man ändå vågat hoppa med skidorna... Haha :)

    SvaraRadera
  6. Ser fram emot filmen, sjukt häftigt :)

    SvaraRadera
  7. Nu återstår bara problemet med och få tag i en kamera..Det funkade inte så bra med min mobil så om någon har en Videokamera att låna mig nån timme så fixar jag en film!!

    SvaraRadera
  8. Jag lånar tyvärr inte ut min baby ;) men kan filma när du showar off om du vill.

    SvaraRadera
  9. Finns det bara svarta hopp i år? Inga lite mindre, typ röda?

    SvaraRadera